#Lukáš Kovanda, Ph. D.

Značka Apple je skoro 137krát hodnotnější než značka Škoda Auto. Ta je přitom nejcennější českou značkou

25. května 2019

Nejhodnotnější značkou na světě je opět Apple s ohodnocením 206 miliard dolarů. Následuje Google s hodnotou značky 168 miliard a třetí je Microsoft se 125 miliardami dolarů. Vyplývá to z nového žebříčku, který sestavuje časopis Forbes.

Z českých značek je dlouhodobě nejhodnotnější značka Škoda Auto. Podle loňského žebříčku společnosti Brand Finance činí její hodnota v přepočtu zhruba 35 miliard korun.

Hodnota značky Apple v přepočtu odpovídá 4,8 bilionu korun. To znamená, že hodnota značky Apple je přibližně 137krát hodnotnější než hodnota značky Škoda Auto. Nejhodnotnější světová automobilová značka, Toyota, má v přepočtu hodnotu přes bilion korun a je tak bezmála 29krát hodnotnější než značka Škoda Auto.

Lukáš Kovanda

Lukáš Kovanda, Ph.D., je český ekonom a autor ekonomické literatury. Působí jako hlavní ekonom CZECH FUND. Analyzuje a komentuje makroekonomická témata, investice i nové fenomény typu sdílené ekonomiky, kryptoměn či fintechu. Přednáší na Národohospodářské fakultě Vysoké školy ekonomické v Praze.
Je členem vědeckého grémia České bankovní asociace.

Více o mně

Odebírejte ekonomické komentáře