#Lukáš Kovanda, Ph. D.

O finanční gramotnosti a ekonomických olympionicích s MARTINOU BACÍKOVOU

22. srpna 2017

Ekonomie zaujímá v osnovách českých škol místo otloukánka. Možná i právě proto dopadají Češi ve srovnáních finanční gramotnosti tradičně velmi špatně. Kde má v tomto ohledu naše školství největší nedostatky, jakým směrem by mohlo postupovat a jak se liší od zahraničích přístupů? O tom se s Lukášem Kovandou bavila Martina Bacíková, ředitelka Institutu ekonomického vzdělávání.

Podle ní překvapivě schází v českém školním systému výukové materiály nejen pro studenty, ale i pro učitele. Ti totiž ekonomii vyučují v rámci Základů společenských věd, tedy extrémně širokého oboru, a české školství jim žádné kurzy pro výuku ekonomie neposkytuje. Jsou tak často nuceni sdílet si výukové materiály mezi sebou, například skrz Asociaci učitelů občanské výchovy a společenských věd.

I proto se letos Institut ekonomického vzdělávání rozhodl uspořádat první ročník Ekonomické olympiády. Zaštítila ji Česká národní banka (ČNB), v jejíž prostorech se finále akce konalo, a zúčastnilo se jí na 4000 studentů. Do budoucna pak hodlá Institut zorganizovat Ekonomickou olympiádu i na mezinárodní úrovni. Bacíková doufá, že by olympiáda mohla přinést větší zájem o ekonomickou a finanční gramotnost již na středních, či základních školách.

Video je k dispozici zde.

 

Lukáš Kovanda

Lukáš Kovanda, Ph.D., je český ekonom a autor ekonomické literatury. Působí jako hlavní ekonom Trinity Bank. Analyzuje a komentuje makroekonomická témata, investice i nové fenomény typu sdílené ekonomiky, kryptoměn či fintechu. Přednáší na Národohospodářské fakultě Vysoké školy ekonomické v Praze.
Je členem vědeckého grémia České bankovní asociace.

Více o mně

Odebírejte ekonomické komentáře